Camara de Lobos - Fennsík - Porto Moniz útvonal:

Boca da Encumeada
Rabacal - 25 Fontes Levada
Porto Moniz

Camara de Lobos halászfalu - Cabo Girao kilátópont - Boca da Encumeada - Paul da Serra fennsík - Porto Moniz   - (2019.05.18.)

Ezen a napon Madeira fennsíkja volt az úti cél. Funchaltól 9 km-re nyugatra, elsőként Camara de Lobos halászfalucskába mentünk le. Keskeny öblében színes hajócskák adják a fotótémát. Érdemes kis sétát tenni szűk utcácskáiban és leülni tengerparti kávézóinak valamelyikébe.
A kávé után irány az üvegpadlós Cabo Girao kilátópont. Szédítő látványt nyújt, az alattunk 580 m-en leszakadó sziklafal. Lent egy piciny ültetvényes és a végeláthatatlan tenger. Továbbhaladva rábukkantunk a Fajă dos Padres mini paradicsomára, de ez egy külön album anyaga.
Irány a fennsík, a déli partot az északival összekötő a VE4-es autóútról le kell térni Boca da Encumeada irányába.
A Boca da Encumeada hágót elérve feltétlenül meg kell állnunk megcsodálni a látványt. 1007 méteren állva, szép időben állítólag dél és észak felé is látható a tenger. Ez nekünk csak észak felé jött össze, dél felé a hegycsúcsokon megakadt felhőgomolyagok kápráztattak el bennünket.
A hágótól kezdődik a Paul da Serra fennsík a szerpentinjeivel néhol meg nyílegyenes hosszú útjával. Település itt nem nagyon található, esetleg Rabacal, de az is beljebb a völgyben. Innen indul a nagyon népszerű 25 fontes levada túra. Mivel népszerűsége miatt nagy a tömeg, mi egy kevésbé népszerű leveda utat a PR9-est választottuk és nem csalódtunk.
A fennsíkon hol verőfényes napsütésben és pazar kilátásban lubickoltunk, hol felhőkben tapogatózva autókáztunk.
Elérkeztünk a sziget északnyugati csücskében található Porto Monizba, ami a lávamedencéiről híres. Fentről pazar látványt nyújt letekinteni a 300 mélyen lent fekvő településre és szikláira. A lávamedencéinek egyik része parkolóval, mosdóval, öltözőkkel, zuhanyzóval és lépcsőkkel van kiépítve. de vannak vadabb, természetes lávamedencék is, melyek szabad strandként üzemelnek és ingyen látogathatóak. A napnyugtában csodáltuk a sziklákon vadul csapkodó hullámokat. Ezzel a látvánnyal zártunk mai napunkat és visszatértük a fővárosba.

Camara de Lobos - Fennsík - Porto Moniz útvonal,     10 kihagyhatatlan látnivaló Madeirán - vilagutazo.net

© 1995- Szabó Zsuzsa All Rights Reserved Fotókat Szabó Zsuzsa készítette.    További túrafotók és külföldi albumok. Kapcsolat